Warning: Creating default object from empty value in /home/accniazc/public_html/wp-content/themes/websima/includes/redux-framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
مبانی حسابداری کاربردی در بازار کار – حسابداری نیاز
حسابداری نیاز

مبانی حسابداری کاربردی در بازار کار

موفقیت در حسابداری

این روزها که بازار کار و کاسبی‌ها کساد است و آمار بیکاری بالا رفته است، به سختی می‌توان شغلی را پیدا کرد که دارای حقوق مناسب باشد. در این میان حسابداران همچنان یکه تاز عرصه‌ی اشتغال هستند؛ به گونه‌ای که اگر مبانی حسابداری را به درستی فرا گرفته باشند به راحتی می‌توانند کار مناسبی را برای خود پیدا کنند.

آموزش حسابداری کاربردی از یک سو می‌تواند به افراد جویای کار کمک کند و از سوی دیگر آگاهی صاحبان کسب و کار را از مبانی حسابداری افزایش دهد. به همین خاطر آموزش حسابداری معمولاً با رویکرد کاربردی در مؤسسات آموزشی دنبال می‌شود.

بسیاری از افراد وقتی نام حسابداری به گوششان می‌خورد، نوعی احساس سردرگمی‌ و حتی احساس وحشت می‌کنند؛ زیرا تصور آن‌ها از حسابداری یک علم بسیار پیچیده است که نمی‌توان آن را به راحتی فرا گرفت. با توجه به این مسئله در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مبانی حسابداری کاربردی توضیحاتی را ارائه دهیم تا ذهنیت افراد در این زمینه شفاف‌تر گردد:

  • مبانی حسابداری کاربردی کدامند؟

همان طور که می‌دانید هر کسب و کاری با پول سر و کار دارد و همین مسئله خود موجب می‌شود تا با بسیاری از مفاهیم دیگر مانند درآمد، سود، مالیات و … نیز سر و کار داشته باشد. وقتی از رشته‌ی حسابداری صحبت می‌کنیم، ممکن است یک تصور عامیانه به وجود آید و آن اینکه این رشته فقط مسئولیت دخل و خرج را برعهده دارد!

اگرچه این مسئولیت نیز بخشی از مسئولیت‌های یک حسابدار محسوب می‌شود، اما باید گفت که مبانی حسابداری کاربردی شامل سرفصل‌های بسیار بیشتری است و فرد حسابدار حتی با داشتن مدرک تحصیلی حسابداری یا گواهی حسابداری کاربردی، اگر دوره‌ی آموزش حسابداری کاربردی را نگذرانده باشد، احتمالاً نمی‌تواند از عهده‌ی محاسبه‌ی این سرفصل‌ها با موفقیت برآید.


.

این ویدئو بخشی از ۵۰ ساعت آموزش صفر تا صد حسابداری بازار کار می‌باشد.

acc
  • حسابداری کاربردی چه تفاوتی با حسابداری تئوری دارد؟

به طور کلی وقتی صحبت از کاربردی بودن یک رشته می‌کنیم، منظورمان علمی‌ است که فرد پس از کسب آن می‌تواند وارد بازار کار شده و با به کارگیری آموخته‌های خود به کسب درآمد بپردازد. حسابداری کاربردی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛

فرق مبانی حسابداری با مبانی حسابداری کاربردی در آن است که در حسابداری کاربردی بسیاری از مطالب زائد نظری در آموزش حسابداری حذف می‌شوند و تنها به آن مطالبی که در عمل نیاز است، اکتفا می‌شود.

به همین خاطر بسیاری از افراد ممکن است با داشتن مدرک آکادمیک هنوز برای فعالیت در بازار کار آماده نباشند، زیرا تنها سواد نظری مبانی حسابداری را کسب کرده‌اند و برای کسب سواد عملی یا همان مبانی حسابداری کاربردی باید یا به صورت شخصی تمرین کنند و یا در دوره‌های آموزش حسابداری کاربردی که توسط مؤسسات برگزار می‌شود شرکت کنند.

  • حسابداری کاربردی چه شاخه‌هایی دارد؟

اگر قصد آموزش حسابداری را دارید، باید بدانید که حسابداری شاخه‌های مختلفی دارد که عبارتند از:

  1. حسابداری مالی
  2. حسابداری عمومی
  3. حسابداری دولتی
  4. حسابداری صنعتی
  5. حسابداری بهای تمام شده
  6. حسابداری مالیاتی
  7. حسابداری بودجه‌‌ای
  8. حسابرسی
  9. حسابداری سیستم‌ها
  10. حسابداری مؤسسات غیرانتفاعی
  11. حسابداری اجتماعی

هرکدام از این شاخه‌ها به دلیل ارتباطات مالی و قوانینی که دارند، به یک تخصص تبدیل شده‌اند و فرد برای ورود به هرکدام باید سرفصل‌های مرتبط با این شاخه‌ها را فرا بگیرد. تمام این شاخه‌ها در حسابداری کاربردی مورد توجه قرار می‌گیرند.

  • مهم‌ترین سرفصل‌های حسابداری کاربردی:

معمولاً آموزشگاه‌های مختلف برای آموزش حسابداری دو دوره‌ی مجزا برگزار می‌کنند که یکی از آن‌ها به آموزش حسابداری به صورت مفصل اختصاص داشته و دیگری در بردارنده‌ی سرفصل‌های حسابداری کاربردی است که به صورت گزینشی تدریس می‌شوند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید حسابداری کاربردی را فرا گرفته و به عنوان یک حسابدار وارد بازار کار شوید، احتمالاً در اینترنت زیاد به دنبال آموزش حسابداری کاربردی جستجو کرده‌اید و شاید هم نتیجه‌ای نگرفته باشید؛

با این وصف بهتر است در دوره‌های آموزش حسابداری بازار کار مؤسسات شرکت کنید تا مجموعه‌ای از مباحث به صورت منسجم و استاندارد به شما انتقال داده شود. اما اگر به هر دلیل قصد شرکت در این دوره‌ها را ندارید و می‌خواهید به صورت خودآموز مطالبی را یاد بگیرید، حتماً باید به کاربرد اکسل، صورت‌های مالی مانند‌ ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و مباحث مالیاتی توجه کنید.

تعریف حسابداری

  • اصول آموزش حسابداری کاربردی کدامند؟

در مقاله انواع حسابداری اگرچه حسابداری و به تبع آن آموزش حسابداری شاخه‌های متفاوتی دارد، اما اصول حسابداری کاربردی در همه‌ی این شاخه‌ها یکسان و ثابت است؛ این اصول به منزله‌ی مبانی حسابداری کاربردی شناخته می‌شوند و هر حسابدار فارغ از اینکه در کدام شاخه و در کجا فعالیت می‌کند، باید نسبت به این اصول تسلط داشته باشد.

اصل قیمت تمام شده، اصل افشای حقایق، اصل قابل اعتماد بودن، اصل قابلیت مقایسه، اصل ثبات رویه و اصل اختصاص هزینه‌های هر دوره از درآمدهای همان دوره، اصولی هستند که حسابداران باید در یادگیری آن‌ها اهتمام ویژه بورزند.

با توجه به آنچه که در بالا توضیح داده شد، علاقه‌مندان به آموزش حسابداری کاربردی به ویژه حسابداری کاربردی قبل از هر چیز باید نیاز خود را بر حسب فعالیتی که می‌خواهند انجام دهند، مشخص کرده و بر آن اساس اقدام به شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری کاربردی بگیرند تا ضمن یادگیری سرفصل‌های مرتبط، در زمان نیز صرفه‌جویی کنند. در غیر این صورت حجم بالایی از مطالب را در ذهن خود تلنبار خواهند کرد که بعداً نیز نخواهند توانست از هیچ‌کدام از آن‌ها استفاده کنند.



اگر قصد یادگیری حسابداری از سطــح پایه تا پیشرفته را دارید با انتخاب پکیج جامع آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار تمام تکنیک‌ها و مهارت‌های کلیدی که لازم است برای ورود به این حرفه بیاموزید را بصورت یکجا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

acc

 

خبرنامه

در حال بررسی اطلاعات...

از عضویت شما در خبرنامه سپاس گزاریم.

مقالات مرتبط Simmilar Blog
۰۲ بهمن ۱۴۰۲
حسابداری چیست و چگونه حسابدار شویم؟

هم اکنون بازار کار حسابداری به شدت نیازمند حسابداران ماهر، با تجربه و مسئول است. چنانچه یک حسابدار ب

۲۶ آذر ۱۴۰۱
حسابداران پر درآمد چگونه پروژه می گیرند

در فضای انجام کار حسابداری آموخته‌های آکادمیک و تئوری لازم است ولی کافی نیست، به همین منظور توصیه می

۱۸ مرداد ۱۴۰۱
Accountant coding

طراحی کدینگ حسابداری برای تمام سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها اعم از کوچک و بزرگ یا دولتی و خصوصی

پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری مقدماتی
پکیج های حسابداری و مالیاتی
پکیج های حسابداری مقدماتی

x
x