Warning: Creating default object from empty value in /home/accniazc/public_html/wp-content/themes/websima/includes/redux-framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
حسابداری پاره وقت یا تمام وقت ؟ – حسابداری نیاز
حسابداری نیاز

حسابداری پاره وقت یا تمام وقت ؟

حسابداری پاره وقت یا تمام وقت

حسابداری از مشاغل پر درآمد دنیا محسوب می‌شود که به دو صورت پاره وقت و تمام وقت در شرکت‌های مختلف انجام می‌شود. امروزه بسیاری از حسابداران تمایل ندارند تمام وقت و زمان مفید خود را در روز در یک مکان و یک شرکت صرف نمایند. همچنین کارهای پاره وقت این فرصت را به حسابداران می‌دهد که در وقت آزاد خود، تصمیم‌های مختلفی گرفته و در حیطه شغل خود تنوع ایجاد نمایند.

بسیاری از شرکت‌ها به دلیل حجم کاری کم، تصمیم بر استخدام حسابداران پاره وقت می‌نمایند که علاوه بر انجام فعالیت‌های حسابداری شرکت، موجب ایجاد شغل و درآمد برای حسابدار گردند. درآمد حسابداران پاره وقت و تمام وقت به مدت زمان حضور بستگی ندارد. حقوق هر یک از کارکنان به سطح مهارت‌ها و میزان فعالیت‌هایی که در شرکت انجام می‌دهد بستگی دارد.

شغل حسابداری به دسته های متنوعی تقسیم‌بندی می‌شود که متقاضیان به این حوزه، در رشته های مختلفی بر اساس مهارت شخصی و علاقه‌مندی به صورت حرفه ای فعالیت می‌کنند. کلیه بخش‌های حسابداری به صورت های تمام وقت و پاره وقت انجام می‌شود.

  • مزایای استخدام حسابدار پاره وقت

استخدام حسابدار پاره وقت دارای مزایا و فواید زیادی می‌باشد. مهمترین مزایای استخدام حسابدار پاره وقت، صرفه جویی در هزینه‌های عملیاتی و حقوق و دستمزد، فضا، امکانات و خدمات داخلی شرکت است. با توجه به حجم کار یک شرکت، کارفرما تعیین می‌کند که حسابدار برای فعالیت‌های شرکت به صورت تمام وقت حضور داشته باشد یا پاره وقت.

 

acc

 

امروزه با توجه به اینکه شرکت‌های کوچک و نوپا نیاز به فضا و امکانات شرکت برای افراد دارند، کارفرما ترجیح می‌دهد تنها چند روز در هفته از خدمات حسابدار بهره‌مند شود. حسابدارانی که به صورت پاره وقت مشغول به کار می شوند، معمولاً خودشان برای انجام امور بیمه اقدام کرده و یا توسط شرکت دیگری بیمه شده‌اند. با توجه به موضوع بیمه حسابداران پاره وقت، مسئولیت کارفرما در شرکت نیز کاهش می‌یابد.

  • وظایف حسابداران پاره وقت :

حسابداران پاره وقت در شرکت دارای وظایفی می باشند که می توان به ثبت و نگهدای تمامی اسناد و مدارک مالی اشاره نمود. رسیدگی به امور پرسنلی همچون میزان حقوق و دستمزد کارکنان، بررسی رویدادهای مالی، ارائه گزارشات مربوط به سطوح مدیریتی، ثبت اطلاعات در دفاتر قانونی به شیوه صحیح مطابق با قوانین موسسات، ارائه خط مشی مالی و حسابداری به کارکنان، در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم و مفید به کارکنان، مشتریان، فروشندگان و خریداران از جمله فعالیت هایی است که توسط حسابداران پاره وقت در شرکت انجام می شود.  

  • جایگاه حسابدار پاره وقت :

امروزه بر تعداد شرکت های خصوصی و نوپا افزوده شده است. با توجه به رشد صعودی تأسیس شرکت های نوپا، تقاضا برای استخدام حسابدار پاره وقت نیز افزایش یافته است. تعداد شرکت ها و کسب و کارهای مختلف در شهرهای بزرگ بیشتر است. بنابراین حسابداران پاره وقت در این شهرها معنای بیشتری خواهند داشت.

امروزه تعداد حسابداران تحصیل کرده که تجربه زیادی در زمینه حسابداری ندارند بیشتر از قبل شده است. با توجه به این موضوع، کارفرمایان به جای استخدام حسابداران تمام وقت، از خدمات حسابداران پاره وقت استفاده می کنند. با توجه به مزیت های استخدام حسابدار پاره وقت، با گذشت زمان بر تعداد حسابداری پاره وقت افزوده می شود.

  • مزایای استخدام حسابدار تمام وقت :

در بسیاری از شرکت ها، کارفرما ترجیح می دهد حسابداران تمام وقت را به جای حسابداران پاره وقت استخدام نماید. دسترسی به گزارشات و داده های مالی شرکت در تمام ایام هفته یکی از اصلی ترین مزایای استخدام حسابداران تمام وقت می باشد. یکی از مزایای حضور حسابداران به صورت تمام وقت، اعتماد به حسابدار است.

 

آموزش حسابداری بازار کار از پایه

 

حسابدارانی که به صورت پاره وقت فعایت می کنند، معمولاً در شرکت های دیگر نیز فعالیت می کنند که ممکن است برای مدیران شرکت یا موسسه خوشایند نباشد. برخی از حسابدارانی که به صورت پاره وقت در شرکت کار می کنند، ممکن است به طور منظم در شرکت حضور نداشته باشند. به همین دلیل بسیاری از کارفرماها ترجیح می‌دهند از خدمات حسابداران تمام وقت استفاده نمایند.

  • وظایف حسابداران تمام وقت :

حسابداران تمام وقت، وظایف مشخصی دارند که با وظایف حسابدار پاره وقت متفاوت می‌باشد. برخی از وظایف و خدمات حسابدار تمام وقت شامل تهیه صورت های مالی، محاسبه دارایی ها، تهیه ترازنامه شرکت، ثبت اطلاعات گزارشات مالی و مالیاتی، سازماندهی و نگهداری گزارشات مالی قانونی و فعالیت های دیگر می شود. کاهش هزینه ها، بهبود سود، افزایش درآمد، تهیه تراز اختتامی، ثبت و پلمپ دفاتر روزنامه نیز بخشی از وظایف حسابداری تمام وقت به شمار می آید.

  • جایگاه حسابدار تمام وقت :

بسیاری از شرکت ها به دلیل اهمیت اطلاعات و آمارهای شرکت، سعی می کنند هزینه هایی را به استخدام حسابداران اختصاص دهند تا اینکه به صورت پاره وقت از خدمات حسابداری استفاده نمایند.

یک کارشناس مالی و حسابدار تمام وقت، می تواند در زمینه مسائل مالی شرکت به مدیران شرکت مشاوره بدهد. حسابدارانی که به طور تمام وقت فعالیت می کنند، با آخرین قوانین و روش های مالیاتی آشنایی داشته و کنترل بهتری بر کارها و امور شرکت خواهند داشت. به طور کلی شرکت های معتبر با گردش مالی زیاد، حسابداران تمام وقت را به جای حسابداران پاره وقت انتخاب و استخدام می کنند.

  • انتخاب حسابدار پاره وقت یا تمام وقت :

انتخاب حسابداری پاره وقت یا تمام وقت با توجه به عوامل و شرایط مختلف شرکت، توسط کارفرما صورت می گیرد. هماهنگ شدن وظایف حسابدار با شرایط و فعالیت های شرکت، عامل مهمی در انتخاب یک حسابدار پاره وقت و تمام وقت می باشد. لازم است فعالیت های تمام وقت یا پاره وقت حسابدار، جواب گوی نیاز مسائل شرکت باشد.

قابل ذکر است که صرفاً حضور حسابدار در شرکت، دلیلی بر موفقیت اقتصادی و مالی شرکت نخواهد بود؛ بلکه صداقت، مهارت، تسلط، تخصص و وجدان کاری مهمتر از تعداد ساعاتی است که یک حسابدار در شرکت حضور دارد. پیشنهاد می شود قبل از انتخاب یک حسابدار به عنوان تمام وقت یا پاره وقت بودن حسابدار، شخصی مورد اعتماد را جهت امور مالی شرکت انتخاب نمایید.



✔️ اگر قصد یادگیری حسابداری از پایه تا پیشرفته را دارید با انتخاب پکیج جامع آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار تمام تکنیک‌ها و مهارت‌های کلیدی که لازم است برای ورود به این حرفه بیاموزید را بصورت یکجا در اختیار شما قرار خواهیم داد. acc

 

خبرنامه

در حال بررسی اطلاعات...

از عضویت شما در خبرنامه سپاس گزاریم.

مقالات مرتبط Simmilar Blog
۰۲ بهمن ۱۴۰۲
حسابداری چیست و چگونه حسابدار شویم؟

هم اکنون بازار کار حسابداری به شدت نیازمند حسابداران ماهر، با تجربه و مسئول است. چنانچه یک حسابدار ب

۱۴ آبان ۱۴۰۱
حسابدار موفق

امروزه در بازارکار مالی، فضای رقابتی شدیدی حکم فرماست. روش‌های موفقیت در حرفه حسابداری، ویژگی‌‌های ح

۱۱ شهریور ۱۴۰۱
درآمد زایی از حسابداری

اولین هدف از راه اندازی هر کسب و کاری بدون شک کسب درآمد است و با توجه به پررنگ تر شدن مباحث مالیاتی،

پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری مقدماتی
پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری حرفه ای

x
x