حسابداری نیاز

حسابداری چقدر درآمد دارد؟

حسابداری چقدر درآمد دارد؟

حسابداران یکی از مهم‌ترین اعضا در هر سازمانی هستند که کارهای مالی، از جمله مدیریت حقوق و دستمزد و مالیات را بر عهده دارند. با تغییر قوانین مالیاتی و کار، کارفرمایان برای پیگیری مقررات جاری به حسابداران نیاز دارند. حسابداران بسته به توانایی خود، میزان سابقه کاری و مهارت‌هایی که دارند، می‌توانند حقوق و دستمزد بالایی داشته باشند.

البته تجربه و سطح تحصیلات یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین میزان حقوق حسابداران است. مطمئنا برای افرادی که به این حیطه علاقه دارند و دوست دارند وارد مسیر شغلی حسابداری شوند، آگاهی از میزان حقوق و دستمزد حسابداران در تصمیم‌گیری، بسیار کمک کننده خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا درباره این موضوع و راه‌های افزایش حقوق و دستمزد حسابداران صحبت کنیم.

  • حقوق حسابدار

برای تعیین میانگین حقوق و دستمزد حسابداران حق مسکن، هزینه رفت‌وآمد و سایر موارد مانند موقعیت جغرافیایی لحاظ می‌شود. حقوق حسابداران در هر شاخه از حسابداری می‌تواند بسته به تجربه، مهارت، موقعیت جغرافیایی شرکت و جنسیت متفاوت باشد. اما طبق گزارش بازار کار، حقوق هر حسابدار به طور میانگین معمولاً ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان است. میزان حقوق حسابداران در ایران از ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۰.۵۰۰.۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

  • آینده شغلی حسابداری

رشد و پیشرفت رشته حسابداری به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها اقتصاد هر کشور است. اما به صورت کلی، پیش‌بینی می‌شود استخدام حسابداران و حسابرسان از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ رشد ۶ درصدی داشته باشد که تقریباً به اندازه میزان رشد متوسط ​​برای همه مشاغل است. به طور کلی، فرصت کار در شغل های حسابداری بسیار خوب است، به ویژه برای کسانی که دارای گواهینامه حرفه‌ای و یا مدرک فوق لیسانس در حسابداری یا مدیریت بازرگانی هستند.

دانش بالا در کار با نرم افزارهای حسابداری و حسابرسی و سیستم‌های اطلاعاتی، داشتن سابقه کار در این زمینه و آشنایی با قوانین فعلی نیز ویژگی ارزشمندی برای حسابداران به شمار می‌آید. به قدری تقاضا برای شغل حسابداری زیاد است که افراد بازنشسته نیز به عنوان افراد باتجربه دوباره دعوت به کار می‌شوند و در شرکت‌ها مشغول می‌شوند.

  • چطور حقوق خود را به عنوان یک حسابدار افزایش دهید؟

از آنجایی که بحث مالی و حسابداری از مهم‌ترین مباحث در تمام کسب‌وکارها است، به همین خاطر بازار کار این رشته بسیار داغ است و البته که رقابت در آن زیاد است. بسیاری از حسابداران به دنبال توسعه مهارت‌های خود هستند و برخی به دنبال ادامه تحصیل‌اند تا بتوانند جایگاه خود را در این حرفه ارتقا دهند.

مسلما با ارتقای جایگاه، می‌توان انتظار داشت که حقوق و دستمزد تا حد زیادی افزایش پیدا کند و این احتمالا همان چیزی است که بسیاری به دنبال آن هستند. در ادامه برخی کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا با کمک آنها حقوق خود را به عنوان حسابدار افزایش دهید را نام می بریم:

  • ۱. به دنبال تخصص در یک حوزه باشید

همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که ثروت در شاخه‌هایی است که دست‌نخورده باقی مانده‌اند. این در هر صنعتی صادق است، به ویژه در حسابداری، که در آن مهارت‌های تخصصی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. میلیون‌ها حسابدار وجود دارد.

اما اگر بتوانید بزرگنمایی کنید و روی یک جنبه خاص از حسابداری تمرکز کنید، اول اینکه مهارت‌های خود را در آن زمینه بهبود می‌بخشید و بعد خود را از رقبا جدا می‌کنید. حسابداری شاخه‌ها و تخصص‌های متنوعی دارد. با انتخاب شاخه درست، می‌توانید میزان درآمد خود از این رشته را افزایش دهید.

  • ۲. به فکر راه اندازی یک کسب‌وکار جانبی در حسابداری باشید

نکته مهم در مورد حسابدار بودن این است که شما مهارت مفیدی دارید که دیگران آن را می‌خواهند و به آن نیاز دارند. در اقتصاد امروزه، این مهارت به شما این فرصت را می‌دهد تا پروژه‌های جانبی را نیز مدیریت کنید. بسیاری از شرکت‌ها، این روزها به دنبال برون‌سپاری بسیاری از فعالیت‌های حسابداری هستند و برای این کار سراغ شرکت‌های حسابداری می‌روند. با راه اندازی کسب‌وکار خود، می‌توانید درآمد بیشتری از مهارت خود در حسابداری به دست آورید.



اگر قصد یادگیری حسابداری از پایه تا پیشرفته را دارید با انتخاب پکیج جامع آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار تمام تکنیک‌ها و مهارت‌های کلیدی که لازم است برای ورود به این حرفه بیاموزید را بصورت یکجا در اختیار شما قرار خواهیم داد. acc

 

خبرنامه

در حال بررسی اطلاعات...

از عضویت شما در خبرنامه سپاس گزاریم.

مقالات مرتبط Simmilar Blog
۲۳ آذر ۱۴۰۱
چگونه حسابداری یک شرکت را انجام دهیم

حسابداری یکی از پردرآمدترین حرفه های جهان می‌باشد و دارای حساسیت های کاری خاصِ خود است و برای مشغول

۱۴ آبان ۱۴۰۱
حسابدار موفق

امروزه در بازارکار مالی، فضای رقابتی شدیدی حکم فرماست. روش‌های موفقیت در حرفه حسابداری، ویژگی‌‌های ح

۱۱ تیر ۱۴۰۱
حسابداری پاره وقت یا تمام وقت

حسابداری از مشاغل پر درآمد دنیا محسوب می‌شود که به دو صورت پاره وقت و تمام وقت در شرکت‌های مختلف انج

پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری مقدماتی
پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری حرفه ای

x
x