حسابداری نیاز

همه چیز درمورد نرم‌ افزار سپیدار

همه چیز درمورد نرم‌ افزار سپیدار

حسابداران همیشه با این سوال روبرو هستند که کدام نرم‌افزار حسابداری از نظر خدماتی، تولید و… بهترین است؟ باید گفت همه نرم‌افزارهای متعدد در این راستا از ویژگی‌های خاص خود برخوردار هستند و هر کدام برای یک کاربردی طراحی شده‌اند. تا امروز با نرم‌افزارهای زیادی در زمینه حسابداری روبرو بوده‌ایم. چرا که حل امور حسابداری بدون این نرم‌افزارها امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای اینکه حسابداران به پردازش اطلاعات مالی بپردازند و آن را در اختیار مدیران مجموعه و شرکت‌ها قرار دهند تا مدیران براساس این اطلاعات به یکسری تصمیمات برسند، نیازمند همین نرم‌افزارهای حسابداری هستند که، وظیفه پردازش اطلاعات را برعهده دارند. بهترین نرم‌افزارهای حسابداری باید از ویژگی‌هایی چون آسان بودن کار با آن، قیمت مقرون به صرفه داشتن و خدمات پشتیبانی مناسب برخوردار باشند.

همچنین در انتخاب نرم‌افزار حسابداری باید به نوع کسب و کار خود توجه فرمایید. بطور مثال برای یک کسب و کار کوچک، نرم‌افزار حسابداری پیشرفته نیاز نیست. نرم‌افزارهایی چون نرم‌افزار حسابداری هلو، فرداد، سپیدار، آرین سیستم، ابرستان، قیاس، محک، پارمیس، تدبیر و شایگان، از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری ایران شناخته شده‌اند که در این مقاله قصد داریم بطور کامل با نرم‌افزار سپیدار آشنا شویم.

  • بررسی نرم افزار سپیدار

گفته شد که هر نرم‌افزار ویژگی و کاربرد خاص خود را دارد. نرم‌افزار سپیدار که در این مقاله موضوع مورد بحث ما است، در عملیات‌های حسابداری و مالیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در سال‌های اخیر استفاده از این نرم‌افزار رو به افزایش بوده و نسبت به نرم‌افزار هلو توانسته است محبوبیت بیش‌تری را کسب کند. نرم‌افزار سپیدار بسته به نوع فعالیت شرکت‌ها، پخش و سفارش‌گیری، خدمات، پیمانکاری، تولید و بازرگانی، خدماتی را در سیستم و زیر‌سیستم‌های مختلف ارائه می‌دهد.

به عبارتی نرم‌افزار سپیدار از یکسری سیستم‌ها تشکیل شده است. این سیستم‌ها شامل دارایی، ثبت، مشتریان و فروش، دریافت و پرداخت، پخش و سفارش‌گیری، حقوق، دستمزد، تولید و سفارشات خارجی است. اگر قصد دارید در حسابداری ارتقا پیدا کنید و به یک حسابدار حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌توانید حسابداری را از دوره آموزش حسابداری مجموعه ما آموزش ببینید.

همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان مجموعه سما‌حساب بهره‌مند گردید. برای اینکه با صفر تا صد نرم‌افزار سپیدار آشنا شوید و سوالی در ذهنتان باقی نماند، اطلاعات جامعی را در ادامه مقاله در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم، همراه مقاله ما باشید.

  • ویژگی‌ها و معایب یک نرم‌افزار ‌سپیدار

۱۳ مورد از مزایای مهم نرم‌افزار سپیدار باعث گردیده است تا در کنار معایبی که دارد همچنان از آن بهره ببرند و بین تمامی حسابداران محبوب گردد. این ۱۳ مورد شامل موارد زیر می‌شود:

  • داشتن پشتیبانی قوی، تلفنی و اینترنتی
  • بروز بودن آن
  • راحتی کار و سریع بودن نرم‌افزار
  • یکپارچه بودن
  • قابلیت تبدیل اطلاعات به فرم‌های متنوع
  • امنیت نرم‌افزار سپیدار
  • نصب راحت و ساده بودن نرم‌افزار
  • محیط مناسب حسابداران
  • زیبایی ظاهر نرم‌افزار سپیدار
  • قابلیت امور مالی برای تمامی کسب و کارها
  • داشتن قابلیت بروز رسانی خودکار
  • انجام سریع امور و صرفه‌جویی در زمان
  • داشتن زیرساخت‌های متنوع

تمامی موارد نام برده شده باعث گردیده از میان انواع نرم‌افزارهای حسابداری، حسابداران آن را برگزینند. برای دریافت مشاوره حسابداری و آشنایی با لیست نرم‌افزارهای حسابداری و کاربرد هر کدام، تنها کافیست با مشاوران مجموعه سما‌حساب به گفت‌‌وگو بپردازید. همانطور که گفته شد نرم‌افزار سپیدار با معایبی هم روبرو بوده که سبب ایجاد محدودیت‌هایی در استفاده از این نرم‌افزار شده است. یکی از معایب این نرم‌افزار رایگان بودن برخی امکانات آن است.


نرم‌افزار سپیدار دارای چه امکاناتی است؟

این امر باعث شده تا با تبلیغات زیادی روبرو شوید، تا اقدام به خرید نسخه اصلی کنید. از دیگر معایب این نرم‌افزار می‌توانیم به از دست رفتن اطلاعات در این نرم‌افزار اشاره کنیم. این مورد باعث شده است که از هر اطلاعات یک بک آپ تهیه کنید. با این حال پشتیبانی نرم‌افزار می‌تواند معایب نرم‌افزار سپیدار را کمرنگ کند. با نصب این نرم‌افزار و برخورد با هر نوع مشکل می‌توانید به راحتی با کارشناسان پشتیبانی دسترسی داشته باشید و مشکل خود را رفع کنید.

  • نرم‌افزار سپیدار در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد؟

نرم‌افزار سپیدار یکی از برنامه‌هایی است که به حسابداران کمک می‌کند تا کارهایشان را سریع‌تر و با خطای کم‌تر انجام دهند. همچنین این نرم‌افزار در واحدهای اقتصادی با کم‌ترین محدودیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که در بالا ذکر شد کاربرد نرم‌افزار سپیدار در شرکت و مجموعه‌هایی است که در زمینه‌هایی چون عرضه نرم‌افزار، بازرگانی، پیمانکاری و… مشغول فعالیت هستند.

علت استفاده زیاد از این نرم‌افزار در بخش حسابداری شرکت‌ها، امکان کدگذاری پیشرفته، آپدیت اظهارنامه‌ها و آماده سازی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در نتیجه مدیران مجموعه‌ها علاقمند به استفاده از این نرم‌افزار در بخش حسابداری خود هستند.

  • نرم‌افزار سپیدار دارای چه امکاناتی است؟

باید گفت که علت اصلی محبوب شدن نرم‌افزار سپیدار در بین حسابداران، به دلیل امکانات آن است. بطور کلی این نرم‌افزار دارای امکاناتی چون امکان کار بدون ماوس، دسترسی به فرم‌های پرکاربرد و میزکار، قابلیت پیوست اسناد برای هر فرم، قابلیت ساخت گزارش پویا‌، قابلیت طراحی‌های متنوع برای هر نوع گزارشات، تهیه نمودارهای مدیریتی و… است. با این حال هر سیستم و زیر‌سیستم این نرم‌افزار خود از قابلیت و امکانات دیگری برخوردار است که برخی از آن را نام می‌بریم.

امکانات سیستم حسابداری در نرم‌افزار سپیدار: قابلیت تجزیه سنی بدهکاران، ارائه کدینگ‌های پیش فرض حسابداری، قابلیت ارائه صورت‌های مالی سود و زیان، قابلیت ارائه سند کل بطور ماهانه و روزانه

امکانات سیستم پرداخت و دریافت در نرم‌افزار سپیدار: قابلیت چاپ چک با فرمت جدید بانک مرکزی، قابلیت ابطال، استرداد و سایر عملیات بر روی چک، قابلیت تنظیم آلارم قبل از سررسید، قابلیت تهیه صورت مغایرت بانکی

امکانات سیستم فروش در نرم‌افزار سپیدار: قابلیت ثبت پیش فاکتور، فاکتور برگشتی، قابلیت ارسال یک فاکتور برای چندین حواله ارسالی، قابلیت تهیه فایل فروش و خرید ماهانه یا فصلی، قابلیت ابطال فاکتور و ثبت فاکتور برگشتی، قابلیت تعریف قیمت‌های متنوع برای یک کالا

امکانات سیستم دارایی در نرم‌افزار سپیدار: قابلیت تعریف شماره اموال، قابلیت محاسبه استهلاک، قابلیت ثبت کلیه عملیات دارایی، قابلیت ثبت مخارج پس از تعمیرات اساسی. همانطور که ذکر شد نرم‌افزار سپیدار با مدیریت هوشمندانه برای تمامی مجموعه و شرکت‌های بزرگ و کوچک ارائه می‌شود و هر نوع کسب و کاری می‌تواند از ویژگی‌های آن برخوردار شود. در این مقاله سعی داشتیم تا با اطلاعاتی که جمع‌آوری کردیم، بتوانیم به معرفی نرم‌افزار سپیدار بپردازیم. امیدواریم با خواندن این مطالب، توانسته باشید اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده باشید. منبع: سماحساب https://samahesab.com/



اگر قصد یادگیری حسابداری از پایه تا پیشرفته را دارید با انتخاب پکیج جامع آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار تمام تکنیک‌ها و مهارت‌های کلیدی که لازم است برای ورود به این حرفه بیاموزید را بصورت یکجا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

acc

 

خبرنامه

در حال بررسی اطلاعات...

از عضویت شما در خبرنامه سپاس گزاریم.

مقالات مرتبط Simmilar Blog
۰۲ بهمن ۱۴۰۲
حسابداری چیست و چگونه حسابدار شویم؟

هم اکنون بازار کار حسابداری به شدت نیازمند حسابداران ماهر، با تجربه و مسئول است. چنانچه یک حسابدار ب

۰۴ آذر ۱۴۰۱
آموزش نرم افزار حسابداری هلو

امروزه به دلیل اجباری شدن مکانیزه سازی کسب و کارها از سوی سازمان امور مالیاتی، نرم افزارهای حسابداری

۱۱ شهریور ۱۴۰۱
درآمد زایی از حسابداری

اولین هدف از راه اندازی هر کسب و کاری بدون شک کسب درآمد است و با توجه به پررنگ تر شدن مباحث مالیاتی،

پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری حرفه ای

x
x