Warning: Creating default object from empty value in /home/accniazc/public_html/wp-content/themes/websima/includes/redux-framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
هفت راز مهم برای درآمد عالی از حسابداری – حسابداری نیاز
حسابداری نیاز

هفت راز مهم برای درآمد عالی از حسابداری

حسابداران پر درآمد چگونه پروژه می گیرند

قبل از این که به این مطلب بپردازیم خوب است بدانید در هر حرفه‌ای حتما اسراری وجود دارد که افراد را به دو طبقه کارفرما و کارمند تقسیم نموده است. شاید به ذهن شما خطور کند مزیت کارفرمایان بر کارمندان این است که صاحب سرمایه هستند. اما در مورد حسابداری ، این ذهنیت درست نیست! حسابداران موفق به خوبی این اسرار را می‌دانند برای همین در کار خود اینقدر موفق هستند.

یکی از دغدغه‌های همه‌ی افراد، کسب درآمد بیشتر است که این دغدغه برای حسابداران پر رنگ‌تر به نظر می‌رسد؛ زیرا نوع کار آن‌ها به گونه‌ای است که زمان خالی زیادی دارند. معمولاً حسابدارانی که در شرکت‌‌ها و یا سازمان‌ها عملیات حسابداری را انجام می‌دهند، به صورت ساعتی یا پروژه‌ای فعالیت می‌کنند و همین مسئله سبب می‌شود تا در طول هفته فرصت برای انجام کارهای بیشتر را داشته باشند.

  • آیا شما راز ۱۴۴۰ را می دانید؟

راز ۱۴۴۰ رازی است که ثروتمندان و انسانهای فوق موفق در اثر استفاده از این راز به ثروت و موفقیت های چشمگیر و دور از انتظار رسیدند. بلکه این راز چیزی نیست جز ۲۴ ساعت ضربدر ۶۰ دقیقه که می شود ۱۴۴۰ دقیقه که خداوند این مدت را برای همه یکسان اعطاء می کند اما افراد ثروتمند و فوق موفق با تمام وجود به اهمیت این راز پی بردند و می گویند وقت سرمایه‌ای است که از دست بدهید هیچ جایگزینی ندارد . لطفا از زمان خود مثل گنج با ارزش محافظت کنید .

حسابدار ماهر و با تجربه کسی است که با دانش، مهارت‌ها و تجربیات، اخلاق و افکار، رفتار و نظم و مدیریت زمان خود باعث دگرگونی و تحول ابتدا در خود و سپس در شرکتها و موسسات می شود و الگوی معتبر، محترم، مفید و موثر در محل کار است.

اگر بپذیریم که حسابداری فرآیند، یادگیری، به کارگیری و نتیجه گیری است، حسابدار حرفه ای فردی است که راه و روش ایجاد انضباط مالی، نظم حرفه ای، ارزش آفرینی و نتیجه گیری مطلوب را به خوبی می داند. قرار نیست به شکل جادویی به اهداف عالی برسید. زمان بگذارید، تلاش کنید تا به اوج برسید و تمرکزتان را از دست ندهید. اما چگونه از حسابداری به درآمدزایی برسیم؟

  • چگونه پروژه حسابداری بگیریم ؟

برخی از حسابداران ترجیح می‌دهند که کارهای شخصی و علاقه‌مندی‌های خود را در ساعات خالی هفته انجام دهند، اما برخی دیگر که عده‌ی آن‌ها کم هم نیست، ترجیح می‌دهند که با قبول کردن پروژه‌های بیشتر درآمد ماهیانه‌ی خود را افزایش دهند. البته تنها بخشی از این افراد موفق به قبول پروژه می‌شوند و برخی دیگر به دلایل مختلف نمی‌توانند پروژه‌های دلخواه خود را پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم ببینیم که قبل از انجام پروژه حسابداری باید به چه نکاتی توجه کرد :

  1. بهینه سازی و مدیریت زمان
  2. استفاده از تجربیات مدیران مالی
  3. مشاوره هفتگی با مدیران مالی
  4. کسب تجربه عملی و کاربردی
  5. ارتباطات اجتماعی و نگرش تیمی
  6. از رسانه ها غافل نباشید
  7. تسلط کامل به نرم افزار‌های حسابداری

  • راز اول : بهینه سازی و مدیریت زمان

سرمایه یک حسابدار زمانی است که در اختیار دارد و هر چقدر بتواند زمان خود را صرف کسب آموزش کاربردی‌ نماید این سرمایه ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد و در نهایت، زمان شما تبدیل به یک سرمایه گران‌بها خواهد شد و به سادگی می‌توانید وارد یکی از پر‌درآمد‌ترین شغل‌های دنیا شوید. شاید این سئوال به ذهن شما خطور کند که چرا پر درآمد‌ترین ؟

حسابداری یک شغل حرفه‌ای است ، از این رو هر کسی که در این رشته آموخته‌های تئوری خود را با دانش کاربردی ادغام نماید یک حسابدار حرفه‌ای محسوب می‌شود ، معمولا شرکتها بدنبال حسابدار حرفه‌ای هستند و بابت آن نیز مبلغ قابل توجهی پرداخت می‌کنند، با توجه به این مهم اگر شما برای آموزش حسابداری بازار کار زمان بیشتری صرف کنید، در انجام کلیه عملیات‌های حسابداری مهارت کسب خواهید کرد و به طبع درآمد بیشتری نیز خواهید داشت چون شما در انجام کاری ماهر هستید که دیگران در انجام آن ناتوانند .

 

acc


پس قبل از ورود به بازار کار، زمان خود را صرف آزمون و خطا نکنید با شرکت در دوره های آموزش حسابداری در یک مرکز مطمئن از تمامی لحظات خود برای کسب درآمد استفاده نمایید. اگر قرار باشد پروژه‌های بیشتری را قبول کنید، باید بتوانید برنامه‌ریزی خود را به دقیق‌ترین حالت ممکن انجام دهید تا به انجام هیچ کدام از پروژه‌‌ها صدمه‌ای وارد نشود و لازمه‌ی این کار دانستن تکنیک‌های مدیریت زمان است. شما باید بتوانید پروژه‌های مختلف را هم‌زمان با هم جلو ببرید و در عین حال همه‌ی آن‌ها کامل و بدون هیچ‌گونه اشتباهی انجام شوند.

اگر نتوانید چند پروژه را با هم مدیریت کنید، احتمال اشتباه کردن در ثبت اعداد و محاسبه‌ی صورت‌های مالی افزایش می‌یابد؛ در نتیجه نه تنها درآمد بیشتری به دست نمی‌آورید، بلکه اعتبار حرفه‌ای خود را نیز از دست خواهید داد. به خاطر داشته باشید که دیگران مسئول زیاد بودن پروژه‌های در دست انجام شما نیستند؛

بنابراین شما در صورت تأخیر در تحویل یک پروژه نباید انجام پروژه‌های دیگر را بهانه‌ای برای این موضوع قرار دهید. علاوه بر تکنیک‌های مدیریت زمان باید تکنیک‌های مدیریت پروژه مانند گانت چارت را نیز فرا گیرید تا بتوانید تمام پروژه‌های کاری خود را در زمان تعیین شده با موفقیت به اتمام برسانید.


  • راز دوم : آموزش حسابداری کاربردی

در فضای انجام کار حسابداری آموخته‌های آکادمیک و تئوری لازم است ولی کافی نیست، به همین منظور توصیه می‌شود برای تبدیل شدن به بهترین حسابدار حتما در یک دوره حسابداری کاربردی شرکت نموده و از نزدیک با ثبت رویدادهای مالی آشنا شوید، آموزش حسابداری بازار کار یکی از موثرترین روش‌های آموزشی محسوب می شود، اغلب حسابداران موفق همزمان با انجام امور حسابداری در دوره های عملی و کاربردی نیز شرکت می کنند این مسئله در یک دوره کوتاه مدت از آنها یک حسابدار کاملا حرفه ای میسازد.

استفاده از تجربیات مدیران مالی سریعترین راه میانبر برای موفقیت در حرفه حسابداری است.

همانطور که می دانید برای اینکه در هر‌ کاری به تجربه برسیم، گاها سالها باید وقت و هزینه صرف کنیم،‌ اما استفاده از‌ تجربه دیگران یکی از راه های زود بازده و‌ کم هزینه برای رسیدن به این گوهر گرانبها یعنی تجربه است، در‌ عرصه حسابداری نیز حسابداران با استفاده از تجربیات یک مدیر مالی و شرکت در دوره های آموزش حسابداری کاربردی خیلی سریعتر می توانند به کسب تجربه مفید در بازار کار دست‌یابند.

آمار نشان داده اکثر افرادی که شغل خود را از دست می دهند به این مسئله کم توجهی کردند و در اکثر اوقات بدون تجربه کافی مشغول به کاری شدند که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیاری در هنگام انجام امور حسابداری شده و بعضا خسارتهای جبران ناپذیری را درپی دارد. تجربه بالاتر از علم است این جمله برای همه آشناست و تقریبا اکثر مردم آن را قبول دارند،اما ما اعتقادمان براین است که تجربه باید مکمل علم شود تا تبدیل به حرفه گردد، این کار خیلی سهل و آسان است.


  • راز سوم : مشاوره هفتگی و ارائه عملکرد به افراد ماهر

اغلب دوستان و همکاران حسابدار از مشاوره غافل هستند شاید عوامل زیادی داشته باشد اما یکی از مهمترین آنها این است که احساس می کنند، آموخته‌های آنها برای انجام امور‌مالی و حسابداری کافی است و دیگر نیازی به مشاوره ندارند. در هر زمینه کاری مشاوره لازم و ضروریست مخصوصا در زمینه حسابداری، گاهی در هنگام انجام امورحسابداری مسائلی پیش می آید که تا آن لحظه با آن روبرو نشده ایم و برای حل آن نیاز به مشاوره داریم. استفاده از مشاوره در انجام امور حسابداری یک نکته بسیار مهم و اساسی می باشد:

راهنمایی ها و برنامه های ارائه شده از سوی مشاور گاهی مسیر طی شده گذشته را که به اشتباه و انحراف منجر شده بود را کاملا تغییر می‌دهد و شخص استفاده کننده از مشاوره را با مسیر صحیح و بدون انحراف آشنا می‌سازد.

دوستان باهوش و آگاه هیچگاه از مشاوره غافل نیستند چراکه خوب میدانند که راهکارهای ترسیم شده از سوی مشاوره در نهایت به یک عملیات حسابداری مثبت و منطقی ختم می شود که از لحاظ فنی این بازدهی و راندمان مثبت به حساب مجری عملیات حسابداری که همان حسابدار است ثبت خواهد شد.


  • راز چهارم : تکمیل اطلاعات با مطالعه مقالات و اخبار حسابداری

آموزش حسابداری هر چقدر هم کامل و کاربردی باشد بازهم پایان کار نیست. حسابداران لازم است ضمن کسب مهارت‌های حسابداری اطلاعات خود را نیز به‌روز رسانی نمایند، چون در دوره‌های آموزشی هیچوقت قوانین را آموزش نمی‌دهند. با مراجعه به سایت‌های معتبر، عصویت در کانال‌های اخبار حسابداری و مطالعه مقالات کاربردی به سادگی می‌توانید از آخرین به‌روز‌رسانی‌های مالیاتی و بیمه‌ای آگاه شوید.

اما با توجه به اهمیت این مطلب که محتوای مطالب آموزشی می‌تواند تاثیر مثبت و حتی منفی در زندگی شغلی و میزان درآمد شما در تمامی کسب و کارها بویژه حرفه حسابداری داشته باشد، لازم است قبل از مطالعه اخبار و یا مقالات آموزشی یا حتی آموز‌شهای رایگان که در سایت‌ها به وفور دیده می‌شود، با سوابق علمی و کاری صاحبان سایت، اساتید دوره، روش ارائه مطالب، کیفیت محتوا و سرفصل‌های آموزشی و از همه مهمتر رزومه شرکت تولید کننده، اطلاعات مختصری کسب کنید تا شما را به بیراهه نبرند.


مطالعه مقالات حسابداری


  • راز پنجم : ارتباطات اجتماعی و نگرش تیمی

بسیاری تصور می‌کنند که حسابداران در حرفه خود فقط به ثبت رویدادهای مالی می‌پردازند،اما این چنین نیست و حسابداران بیشتر اوقات در جلسات مدیریتی شرکت می‌کنند و با هیات مدیره تعامل دارند.

این ارتباط بسیار موثر و با ارزش است چون هیات مدیره براساس گزارشات ارائه شده از سوی حسابداران به چگونگی عملکرد سال جاری و برنامه ریزی برای سنوات آتی می‌پردازند و از این ارتباطات می‌توان در تعاملات تجاری شخصی و ایجاد دایره ارتباطات برای انجام کارهای بزرگتر و کسب درآمد بیشتر استفاده نمود.


  • راز ششم : از رسانه‌های استخدامی غافل نباشید

اولین کاری که باید در راستای قبول کردن پروژه‌های بیشتر حسابداری انجام دهید، آن است که در جریان آخرین اخبار و آگهی‌های استخدامی قرار بگیرید. مطالعه‌ی آگهی‌های استخدامی روزانه در روزنامه‌های مختلف، عضویت در کانال‌های استخدامی تلگرام و همچنین عضویت در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با حسابداری می‌تواند یک گام مؤثر در راستای پیدا کردن پروژه‌های دلخواهتان محسوب شود. عضویت در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین که یکی از شبکه‌های مرتبط با فضای کسب و کار است نیز می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.

همچنین می‌توانید در سایت‌های مرتبط با آموزش حسابداری عضو شوید تا اخبار روزانه به صورت خبرنامه به ایمیل‌تان ارسال گردد. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر ارتباطات کاریتان را افزایش دهید، احتمال معرفی شما به عنوان حسابدار به سایر کسب و کارها نیز افزایش می‌یابد. البته لازمه‌ی این معرفی آن است که کارتان را درست سر وقت و به بهترین وجه انجام دهید.


  • راز هفتم : مهارت‌های نرم افزاری خود را بالا ببرید

شاید در گذشته حسابداری تنها در پر کردن فرم‌های مربوطه و تکمیل دفاتر معین خلاصه می‌شد، اما امروزه نرم‌افزارهای حسابداری زیادی طراحی شده و در انجام عملیات حسابداری شرکت‌‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسئله محدود به شرکت‌‌ها و سازمان‌ها نسیت و حتی کسب و کارهای کوچک نیز ترجیح می‌دهند اطلاعات حسابداری خود را در نرم‌افزارهای مخصوص ثبت و ذخیره کنند.

بنابراین اگر به دنبال پروژه‌های کاری بیشتر هستید، بهتر است تا می‌توانید مهارت‌های نرم افزاری خود را افزایش داده و تسلط بیشتری به چند نرم‌افزار متداول پیدا کنید. نرم افزار اکسل نرم افزار پایه حسابداری به شمار می‌رود و معمولاً همه‌ی حسابداران سعی می‌کنند این نرم‌افزار را یاد بگیرند. اکسل به دلیل محیط ساده و قابلیت‌های فراوانی که دارد، مورد توجه بیشتر کسب و کارها است که می‌توانید آن را با صرف زمان نسبتاً کم فراگیرید.

به ویژه آنکه محیط نرم افزار اکسل شبیه نرم افزار ورد است و شما در آغاز کار با محیط نرم افزار اکسل بیگانه نخواهید بود. علاوه بر اکسل نرم افزارهای دیگری برای انجام امور حسابداری وجود دارد که از مشهورترین آن‌ها می‌توان از آموزش نرم افزار هلو نام برد.

این نرم‌افزار کاربردی و ارزان‌قیمت در بسیاری از فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل آنکه محیط و کارایی بسیار ساده‌ای دارد، به راحتی می‌توانید آن را در مدت کوتاهی یاد بگیرید.



اگر قصد یادگیری حسابداری از پایه تا پیشرفته را دارید با انتخاب پکیج جامع آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار تمام تکنیک‌ها و مهارت‌های کلیدی که لازم است برای ورود به این حرفه بیاموزید را بصورت یکجا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

acc

 

خبرنامه

در حال بررسی اطلاعات...

از عضویت شما در خبرنامه سپاس گزاریم.

مقالات مرتبط Simmilar Blog
۰۲ بهمن ۱۴۰۲
حسابداری چیست و چگونه حسابدار شویم؟

هم اکنون بازار کار حسابداری به شدت نیازمند حسابداران ماهر، با تجربه و مسئول است. چنانچه یک حسابدار ب

۱۶ آذر ۱۴۰۱
تکنیک‌های پیروزی در مصاحبه استخدام حسابدار

اگر شما در زمینه حسابداری کاملاً مسلط و ماهر باشید و درباره رشته‌های دیگر اطلاع چندانی نداشته باشید،

۱۴ آبان ۱۴۰۱
حسابدار موفق

امروزه در بازارکار مالی، فضای رقابتی شدیدی حکم فرماست. روش‌های موفقیت در حرفه حسابداری، ویژگی‌‌های ح

پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری مقدماتی
پکیج های حسابداری حرفه ای
پکیج های حسابداری حرفه ای

x
x